Jurnal de calatorie – Italia, ziua 2

rome

Roma a reusit sa ma captiveze inca din prima zi. Chiar daca eram obosit de pe drum si dormisem doar 2 ore cu o seara inainte, in prima zi cand am ajuns in Roma nu m-am putut abtine sa nu ma plimb timp de 6 ore pe strazile Romei si sa admir arhitectura superba si toate frumusetile orasului. Locuri ca Vatican, diverse fantani si fiecare intersectie denumita “piata” unde de obicei gaseai si o bisericuta si cateva restaurante cu mese afara, pline de turisti (desi este februarie) care savurau mancarurile bucatariei mediteraneene. Pizza, salatele, paste si vin rosu sunt mancarurile care se gasesc pe toate mesele localnicilor si a turistilor. Italienii stiu sa compenseze aportul mare de carbohidrati prin sport, astfel am vazut foarte multe persoane alergand pe strazile Romei si in parcuri.

Ziua mi-am inceput-o  de dimineata, trezindu-ma la 7 dimineata, dupa aproape 10 ore de somn (a trebuit sa recuperez de noaptea trecuta). Sunt cazat intr-un apartament cu 2 camere intr-un orasel la 10 km departare de Roma, oras numit Labaro. Cu trenul ajung in doar 20 de minute in centrul orasului, ceea ce e mai mult decat convenabil.  Ca si colege de apartament mai am inca 3 fete, una din Grecia, alta din Georgia si una din Armenia.  Ieri l-am intalnit si pe Yavor, un student bulgar care, la fel ca si mine, va fi profesor de engleza la un liceu din Roma.  A fost si el cu Work and Travel in SUA timp de 4 veri la rand, a avut si o experienta erasmus in Praga iar acum a venit prin Aiesec sa fie profesor in Roma.

Cand m-am trezit, afara ploua puternic, insa asta nu m-a oprit sa bag o alergare de jumatate de ora prin ploaie (5 km). M-am oprit in drum spre casa la o piata de unde mi-am cumparat fructe proaspete si ceva legume sa imi fac o salata. Maine urmeaza sa am prima zi ca profesor de scoala…

5 thoughts on “Jurnal de calatorie – Italia, ziua 2

Leave a Reply

